لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی چیست؟ تاثیر لینک‌سازی  داخلی در سئو سایت چیست؟ اهمیت لینکسازی داخلی چیست؟ روش ساخت لینک داخلی چگونه است؟ اگر شما هم با این سوالات مواجه شده و پاسخ آن ها را نمی دانید به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه ی این مقاله از پی جی وب را از دست ندهید.

لینک داخلی و خارجی چیست؟

بطور کلی لینک بیلدینگ یا لینک سازی داخلی و خارجی از جمله اقدامات مهمی است که به جهت بهینه سازی سایت باید به آن توجه داشته باشید. لینک سازی برای سایت اگر به درستی انجام نشود نه تنها به بهبود رتبه ی سایت کمک نمی کند بلکه تاثیرات منفی نیز بر روی سئو سایت خواهد داشت، به همین دلیل است که یادگیری صحیح لینکسازی داخلی و خارجی اهمیت زیادی دارد.

اهمیت لینک سازی داخلی

حال که با پاسخ این سوال آشنا شده اید که لینک سازی داخلی سایت چیست؟ بهتر است با اهمیت لینکسازی داخلی نیز آشنا شوید. بطور کلی تمامی لینک های موجود در فوتر، منو و ساید بار لینک های داخلی می باشند و به کاربر و موتور جستجو این امکان را می دهد تا صفحات مرتبط و جدید را پیدا کند، در واقع لینک داخلی در وردپرس یا هر CMS دیگری کاربر را به صفحه ی دیگری از وبسایت ارجاع داده و در این صورت با یک کلیک بر روی لینک، کاربر می تواند به صفحات دیگر سایت منتقل شود. از جمله مزایای لینک داخلی در سئو عبارت است از:

  • کمک به فرآیند ایندکس
  • افزایش بازدید مطالب قدیمی
  • بالا رفتن ارزش صفحات داخلی
  • بهبود زمان حضور کاربر در سایت
  • دسترسی و ارتباط بین صفحات سایت
  • افزایش قدرت لندینگ صفحات سایت
  • شناسایی صفحات مختلف توسط ربات های گوگل

اهمیت لینک سازی داخلی

اموزش لینک سازی داخلی

همانطور که اشاره کردیم لینک سازی برای سئو اهمیت زیادی دارد. بطور کلی لینک سازی داخلی یکی از اقدامات مهمی است که در کنار تولید محتوای سئو شده باید به آن توجه داشته باشید. چنانچه با روش نوشتن محتوا با اصول سئو آشنایی ندارید مطالعه ی مقاله ی “آموزش تولید محتوای سئو شده را از دست ندهید. لینک داخلی (Internal links) به شکل های مختلفی ایجاد خواهد شد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم:

بیش تر بخوانید  نکات مهم در طراحی سایت با وردپرس

·        لینک سازی دستی (manual internal links)

اضافه کردن لینک داخل محتوا یکی از روش های لینک سازی (link building) داخلی است که به صورت دستی انجام می شود، در حقیقت این روش باید به صورت دستی لینک را ایجاد کرده و البته برای سایت های بزرگ با تعداد صفحات زیاد این شیوه ی لینک سازی زمانبر خواهد بود. لینک سازی داخلی دستی بدون کدنویسی و افزونه انجام می شود.

·        لینک سازی اتوماتیک (automatic internal links)

در این شیوه ی لینکسازی در وردپرس کلمات مختلفی به عنوان کلمه کلیدی معرفی شده و زمانی که شما از این کلمات استفاده نمایید لینک سازی داخلی به صورت خودکار اضافه خواهد شد. در این شیوه ی لینکسازی از افزونه ی Automatic SEO Links استفاده می شود. لازم به ذکر است شما می توانید مقالات آموزشی بیش تر را در صفحه ی پی جی مگ مطالعه نمایید.

اموزش لینک سازی داخلی

  • لینک سازی عکس ها

از دیگر روش های موثر لینک سازی برای سئو ، ساخت لینک برای تصاویر می باشد لازم است حتما از تگ ALT برای تصاویر استفاده نمایید این tag به شما کمک می کند اگر کاربر تصویر شما را به هر دلیلی مشاهده نکرد بتواند از متن نمایش داده شده موضوع عکس را متوجه شود. در واقع لینک سازی عکس تاثیر زیادی در سئو داخلی (On Page Seo) سایت خواهد داشت.

  • لینک سازی متن

لینکسازی در متن معمولا با بولد (bold) کردن کلمات کلیدی و متون اصلی محتوا انجام می شود و لازم است در کنار دیگر روش های لینک سازی داخلی از این روش نیز استفاده نمایید.

کلام آخر:

در انتها از همراهی شما تا انتهای این مقاله از پی جی وب از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید و کاربردی بوده باشد در صورتی که قصد سفارش تولید محتوای باکیفیتی را دارید می توانید به صفحه ی تولید محتوا مراجعه کنید.