آموزش تولید محتوای سئو شده (به زبان ساده)

آموزش تولید محتوای سئو شده

آنچه میتونه به شما در بهبود رتبه ی سایت کمک کنه آموزش تولید محتوای سئو شده (به زبان ساده) ✏ است، برای همین هم من تصمیم گرفتم این مقاله از پی جی وب رو به معرفی نکات مهمی که برای داشتن یک محتوا با رعایت اصول سئو لازمه بدونی اختصاص بدم؛ پس اگه میخوای محتوایی سئو شده داشته باشی مطالعه ی این مقاله رو از دست نده. تازه در آخر همین مقاله بهت میگم که چطوری میتونی بدون هزینه و با آموزش رایگان سئو سایتت رو بیاری صفحه ی اول گوگل.

👈 قبل از معرفی نکات تولید محتوا سئو شده ازت میخوام بعد از خوندن این مقاله هر نظر یا سوالی داشتی در بخش نظرات با پی جی وب در میون بذاری.

تولید محتوا و سئو چیست؟

برای اینکه بتونی سایت خودت رو با سرچ و جستجوی یک کلمه کلیدی در صفحه ی اول گوگل ببینی باید نکات مهمی رو در نظر داشته باشی که مهمترینش تولید محتوا با اصول سئو و محتوایی است که با هدف جذب کاربر و افزایش ترافیک سایت نوشته شده باشه.

محتوای سئو شده یعنی چه؟

شاید این سوال برات پیش آمده باشه که محتوای سئو شده چیست یا نمونه محتوای سئو شده چه شکلی است؟ در واقع سئو بخش های مختلفی داره و تنها محدود به سئو قالب یا لینک سازی نمیشه و یکی از مهمترین بخش های seo سایت مربوط به ایجاد محتوایی با کیفیت است که اصلا ساده نیست، در حقیقت وقتی دارم از یک سایت سئو شده صحبت میکنم منظورم اینه که همه ی بخش های سایت شامل پست های وبلاگ، صفحات محصولات و صفحات ثابت باید طبق اصول سئو باشه.

سئو محتوا چیست؟

الان به ساده ترین زبان بهت میگم که سئو محتوا یعنی چی؟ سئوی محتوا یعنی اینکه نوشته ی خود رو به صورت بهینه برای موتورهای جستجو و قابل استفاده و فهم برای کاربر نوشته تا کابران مختلف بتوانند آن را در نتایج گوگل دیده و از آن استفاده کنند.

پیش تر با مفهوم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو آشنا شدی و اگه باز هم نیاز به اطلاعات بیش تری داری کافیه روی لینک سئو سایت کلیک کنی چون میتونه خیلی بهت کمک کنه. همونطور که می دونی محتوا هم به معنای هر نوع اطلاعات شامل نوشته، عکس، ویدیو و… بوده که می تونه اطلاعات مختلفی را به کاربران برساند.

اهمیت محتوا در سئو

یکی از سوالاتی که حتما باهاش مواجه شدی اینه که چرا اصلا محتوا برای سئو مهمه؟!!! در حقیقت محتوایی که تولید میکنی با توجه به کاربردی بودن آن به کاربران نمایش داده میشه و بر طبق مفید و مناسب بودن آن رتبه بندی میشه برای همین هم تولید محتوای خوب در سئوی سایت نقش زیادی دارد.

به زبان ساده محتوا مسیری را ایجاد می کند تا سایت به رتبه ی 1 گوگل برسه.

البته نباید این نکته رو فراموش کنی که محتوای بد هم در سئوی سایت نتیجه ی منفی داره. 

آموزش سئو محتوا در وردپرس (8 ترفند طلایی و کاربردی)

از جمله مهمترین نکاتی که لازمه برای نوشتن یک محتوای مناسب با اصول سئو باید بهش توجه داشته باشی عبارت است از:

  1. انتخاب یک عنوان جذاب حاوی کلمات کلیدی

یکی از نکان مهم سئو محتوا که میتونه به افزایش بازدید سایت از طریق موتورهای جستجو کمک کنه انتخاب یک عنوان جذاب و مناسب است تا کاربر را وادار به کلیک بر روی صفحه ی ما کند.

این عنوان باید حاوی کلمات کلیدی بوده و علاوه بر این باید به خاطر داشته باشی که این نوشته باید به نحوی باشه که کاربر را ترغیب به خواندن نوشته کند.

بیش تر بخوانید  لینک سازی داخلی چیست؟

کلمات کلیدی

2. خودداری از نوشتن محتوای کپی شده (Duplicate Content)

📋 اگه نمیخوای گوگل رو به شدت عصبانی کرده و کاری نکنی که رتبه ی سایت به شدت افت کنه نباید از محتوای کپی و تکراری استفاده کنی. بهترین کار اینه که برای تولید محتوا از افراد کارشناس و متخصص کمک بگیری چون مهمترین فاکتور برای موفقیت در سئو تولید محتوای اصولی و با کیفیت است.

مجموعه ی پی جی وب کارتو راحت کرده و میتونه مقاله هایی سئو شده رو برای سایتت آماده کنه اگه دنبال محتوای سئو شده هستی کافیه با pgweb تماس بگیری.

3. استفاده از کلید واژه هدف در پاراگراف اول

از دیگر نکاتی که باید در آموزش تولید محتوای سئو شده به آن توجه کنی قرار دادن کلید واژه ی هدف در پاراگراف اول محتوا است؛ در حقیقت از کلمه کلیدی باید در 100 کاراکتر اول مقاله ات استفاده کنی.

4. مقاله ای خوانا بنویس

✍ از جمله مواردی که باعث میشه محتوا مورد توجه خواننده قرار بگیره خوانایی مطلب است، پس اگه میخوای به صفحه ی اول گوگل برسی باید مطلبی منتشر کنی که علاوه بر خوانا بودن فونت مناسبی داشته و در آن به علائم نگارشی صحیح هم توجه کردی باشی. یک نکته ی مهم دیگه هم نداشتن غلط املایی در مقاله است که اهمیت زیادی داره. یادت باشه که عناوین متن رو دسته بندی کنه و از زیر عنوان ها به صورت صحیح استفاده کنی.

5. استفاده ی صحیح از تگ ها

میدونی که استفاده از تگ های H5 ،H4 ،H3 ،H2 ،H1 و H6  در مقاله خیلی اهمیت داره حتما باید در محتوای خود یک تاکید میکنم تنها یک تگ H1 داشته باشی به زبان ساده Heading 1 تنها یک بار در هر صفحه باید وجود داشته باشد.

هدینگ ها

6. تصاویر رو فراموش نکن

📷 مقاله ی بدون تصویر قطعا خسته کننده میشه. پس حتما برای تاثیرگذاری بیش تر مقاله از تصویر، ویدئو و حتی صوت در مقاله استفاده کن.

7. حتما از LSI  استفاده کن

بکار بردن کلمات کلیدی مشابه و هم خانواده ی آنها اهمیت زیادی داره. علاوه بر اینکه در سئوی محتوا تاثیر میذاره باعث میشه کاربر از خوندن مقاله خسته نشه.

8. لینک سازی (لینک داخلی و خارجی محتوا)

⚓️ از دیگر نکات مهم در اموزش محتوا نویسی لینک سازی داخلی و خارجی است. در واقع آنچه باعث ارتباط بین صفحات مختلف سایت می شود لینک سازی داخلی است. تفاوت لینکسازی داخلی با بک لینک در این است که بک لینک یا لینکسازی خارجی به سایت اعتبار می بخشد.

اگه میخوای با لینک سازی داخلی و تاثیر آن در سئوی سایت آشنا بشی بهت پیشنهاد میکنم مطالعه ی مقاله یلینک سازی داخلی چیست؟رو از دست نده.

 سایت های آموزش تولید محتوا

 آموزش تولید محتوا و آموزش سئو در وردپرس اهمیت بالایی داره. امروزه خیلی از سایت ها و مجموعه ها آموزش سئو و تولید محتوا رایگان دارن. یک نکته ی خیلی مهم که باید بدونی برون سپاری تولید محتوا است. اگه تصمیم داری تولید محتوای سایت خودت رو برون سپاری کنی حتما پیش از اینکه تولید محتوا رو برون سپاری کنی نمونه محتوای سئو شده مجموعه ی مورد نظر رو مطالعه کن.

 اموزش سئو صفر تا صد

 اگه به دنبال آموزش نویسندگی و تولید محتوا یا  آموزش سئو و تولید محتوا رایگان هستی می تونی مقالات پی جی وب را در بخش پی جی مگ را دنبال کنی. من در مقالات سایت پی جی وب به آموزش سئو در وردپرس  در قالب مقالات آموزشی و آموزش تولید محتوای متنی پرداختم.

 و اما در پایان … 

از اینکه تا آخر این مقاله با من همراه شدی ازت ممنونم. امیدوارم مطالب مقاله ی “آموزش تولید محتوای سئو شده” برات مفید بوده باشه و بعد از آموزش تولید محتوا سئو شده بتونی مقالاتی منطبق با اصول سئو بنویسی. اگه با هر سوال یا مشکلی در این مقاله مواجه شدی میتونی در بخش دیدگاه ها نظر خودت رو ثبت کنی. مطمئن باش خیلی سریع به جوابت میرسی 😉.