وردپرس بهتر است یا php ؟

وردپرس بهتر است یا php ؟

وردپرس بهتر است یا php ؟  این مهمترین سوالیه که قطعا موقع راه اندازی و طراحی وب سایت باهاش مواجه میشی حالا میخوای جواب این سوال رو بدونی کافیه تا آخر این مقاله با پی جی وب همراه باشی؛ من در این مقاله بهت میگم که وردپرس بهتره یا پی اچ پی، بعد از خوندن این مطلب میتونی یک سایت حرفه ای با بهترین زبان برنامه نویسی طراحی کنی به همین راحتی 😉.

📍 قبل از اینکه برم سراغ جواب این سوال که وردپرس بهتر است یا php؟ ازت میخوام اگه دوست داری برای کسب و کار خودت سایتی با وردپرس طراحی کنی قبلش سری به صفحه ی خدمات طراحی سایت با وردپرس بزنی و بعدش اگه خواستی سایت دلخواهت رو سفارش بدی.

طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی

دیگه وقتشه بریم سر وقت اصل مطلب، ببین انتخاب وردپرس یا پی اچ پی برای سایت تا حد زیادی به نوع وب سایت بستگی داره اینکه میخوای سایت تک صفحه ای داشته باشی یا سایتی بزرگ و تجاری خیلی مهمه و در نتیجه تاثیر داره؛ در واقع برای سایت های پیچیده و بزرگ، PHP بهتره و اگه میخوای سایتی داشته باشی پر از محتوای آموزشی بهترین گزینه راه اندازی یک سایت وردپرسی است.

طراحی سایت با php چیست؟

پی اِچ پی یک زبان برنامه نویسی و مناسب سایت های پویا است، در واقع برنامه نویسان و کسانی که وظیفه ی کدنویسی سایت را بر عهده دارند با این زبان می توانند وب اپلیکیشن های مختلف را طراحی و عرضه کنند.

طراحی سایت با php چیست؟

وردپرس چیست؟

و اما وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بوده که با زبان PHP برنامه نویسی شده و بهت این امکان رو میده تا هر نوع سایتی را با وردپرس راه اندازی کنی.

تفاوت سایت وردپرس با php

با وجود اینکه وردپرس هم با زبان پی اچ پی نوشته شده اما با سایت هایی که با PHP کدنویسی شده اند تفاوت هایی داره، از جمله مهمترین تفاوت های وردپرس و پی اچ پی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیش تر بخوانید  نکات مهم در طراحی سایت با وردپرس

بودجه ی طراحی سایت

💰 وردپرس بهترین CMS برای کاربرانی است که محدودیت بودجه دارند، در واقع با داشتن یک سایت وردپرسی تنها باید برای قالب و افزونه ها هزینه پرداخت کنی. اما راه اندازی، توسعه و نگهداری سایتی به زبان php هزینه ی بیش تری برات خواهد داشت، اگه میخوای تعرفه طراحی سایت با وردپرس رو ببینی بزن روی لینک قیمت طراحی سایت با وردپرس به همین راحتی! 😊

سئوی سایت وردپرسی یا پی اچ پی

وردپرس، CMS محبوبی است که از نظر کسب رتبه در موتورهای جستجو در مقایسه با PHP انتخاب بهتریه، البته منظور این نیست که سایت های پی اچ پی رتبه ای در گوگل ندارند نه اصلا اینطور نیست! اما وردپرسی که با php نوشته شده نسبت به وب سایتی که صفر تا صد آن با پی اچ پی کد نویسی شده از نظر سئو سایت بهتره.

سئوی سایت

تجربه ی برنامه نویسی

از دیگر تفاوت های پی اچ پی با wordpress تجربه ی برنامه نویسی است در واقع برای راه اندازی یک سایت با زبان PHP حتما باید با دانش برنامه نویسی آشنا باشی در صورتیکه راه اندازی سایت وردپرسی نیازی به داشتن علم برنامه نویسی نداره.

نوع وب سایت

همانطور که پیش تر اشاره کردم انتخاب زبان برنامه نویسی تا حد زیادی به نوع سایت بستگی داره و php برای سایت های پیچیده انتخاب مناسب تریه.

آپلود محتوایی

یکی دیگه از تفاوت های php و وردپرس در آپلود محتواست در واقع با CMS وردپرس می تونی به راحتی محتوا را بارگذاری و آپلود کنی در حالی که در یک سایت با زبان php اینکار به سادگی انجام نمی شه.

راستی همونطور که میدونی ما کلی زبان برنامه نویسی داریم حالا اگه دوست داری بدونی که کدام زبان برنامه نویسی واسه وب دیزاین خوبه بر روی لینک “کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت بهتر است؟” کلیک کن.

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و html

بهتره جواب این سوال را با معرفی مزیت های wordpress نسبت به اچ تی ام ال بهت بگم؛ مهمترین مزیت های این سی ام اس محبوب نسبت به html عبارت است از:

☑ امنیت بالا

☑ به روز رسانی آسان

☑ استفاده از قالب های آماده

و اما کلام آخر پی جی وب…

از اینکه تا آخر این مقاله با من همراه شدی ازت ممنونم و امیدوارم الان متوجه شده باشی که وردپرس بهتر است یا php؟ اگه دوست داشتی مقالات آموزشی بیش تری رو بخونی بهت پیشنهاد میکنم سری به صفحه ی پی جی مگ بزنی.