کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت بهتر است؟

کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت بهتر است؟|پی جی وب

کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت بهتر است؟ از کدام زبان برنامه نویسی برای سایت های بزرگ استفاده کنیم؟ راحت ترین زبان برای طراحی سایت چیست؟ برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است؟ اگه با این سوالات مواجه شدی و به دنبال پیدا کردن پاسخ مناسبی برای آنها هستی کافیه تا انتهای این مقاله با پی جی وب همراه باشی تا به پاسخ تمامی این سوالات برسی؛ بهت پیشنهاد میکنم مطالعه ی این مقاله رو از دست ندی…

✍راستی اگه دوست داری یک سایت خیلی خوب و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باشی تا بتونی درآمدت رو افزایش بدی بهتره سری به صفحه خدمات طراحی سایت با وردپرس بزنی.

زبان های برنامه نویسی وب

پیش از اینکه با بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع طراحی سایت آشنا بشی باید اول از همه انواع زبانهای برنامه نویسی رو بشناسی پس بزن بریم.

برای طراحی سایت چه زبان هایی لازم است؟ (End Front)

همونطور که میدونی فرانت اند همون بخشی از سایت است که میبینی و در معرض دید کاربر قرار داره انواع زبان های برنامه نویسی برای بخش فرانت اند عبارتند از:

👈 CSS 

👈 HTML 

👈 JavaScript

👈 TypeScript

انواع زبان های برنامه نویسی (back end)  

و اما… بخش بک اند سایت یعنی همون قسمتی که کاربرها نمیبینند و در معرض دیدشون قرار نداره، در واقع زبان های بک اند در زمینه ی مدیریت داده ها، پایگاه داده و پاسخ به درخواست های کلاینت نقش مهمی دارند. مهمترین زبان های بک اند عبارتند از:

👈 C#

👈 C++

👈 Java

👈 PHP

👈 SQL

👈 Ruby

👈 Python

👈 GoLang

انواع زبان های برنامه نویسی| طراحی سایت

کدام زبان برای طراحی سایت مناسب تر است؟

یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت PHP است و همونطور که میدونی نیمی از سایت ها از زبان پی اچ پی استفاده میکنند در واقع این آمار مربوط به سایت های وردپرسی هم می شود و از آنجایی که زبان وردپرس هم php است بسیاری از سایت ها با این زبان نوشته شده اند، پس اگر بخواهیم به سوال طراحی وب سایت با کدام زبان بهتر است؟ پاسخ دهیم باید در یک کلام بگوییم زبان پی اچ پی.

یادگیری طراحی سایت با وردپرس

از آنجایی که بهترین زبان پی اچ پی و CMS ی که با این زبان نوشته شده وردپرس است شاید دوست داشته باشی که صفر تا صد وردپرس را آموزش دیده تا بتونی برای کسب و کارت سایتی با وردپرس طراحی کنی؛ برای همین بهت پیشنهاد میکنم سری به صفحه ی آموزش طراحی سایت وردپرس بزنی.

مزایای زبان برنامه نویسی PHP

از جمله مهمترین مزیت های زبان برنامه نویسی پی اچ پی عبارت است از:

✅ رایگان

بیش تر بخوانید  آموزش تولید محتوای سئو شده

✅ یادگیری آسان

✅ مولتی پلتفرم

✅ متن باز (open source)

مناسب ترین زبان برای طراحی سایت

در بین زبان های مختلف برنامه نویسی، PHP (پی اچ پی) یکی از بهترین زبان ها برای طراحی سایته که سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) یا CMS وردپرس از این زبان بهره گرفته و برای همین محبوبیت زیادی دارد.

تشخیص زبان برنامه نویسی سایت

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی میتونن بهت کمک کنند تا بتونی زبان برنامه نویسی سایت مورد نظرت رو به راحتی تشخیص بدی؛ استفاده از این ابزارها هم خیلی ساده بوده و بعضی از مهمترین آن ها   wappalyzerو WhatRuns نام داره، کافیه یکی از این دو تا اکستنشن کروم رو نصب کرده تا خیلی راحت زبون سایت مورد نظرت رو پیدا کنی.

راستی یک روش ساده ی دیگه هم استفاده از سایت Whatcms بوده که میتونی با وارد کردن آدرس مورد نظرت و انتخاب دکمه ی Detect CMS زبان سایت رو تشخیص بدی. به همین راحتی!

تشخیص زبان برنامه نویسی سایت| آموزش طراحی سایت

مقایسه زبان های برنامه نویسی تحت وب

زبان های برنامه نویسی شامل 2 دسته ی اصلی فرانت اند و بک اند هستند و ما در ادامه به مقایسه ی مهمترین زبان های Front-end و Back-end پرداخته ایم.

  • HTML: زبان برنامه نویسی سمت فرانت اند که به جهت ساختاردهی انواع متون، تصاویر، لینک ها و… استفاده می شود.
  • CSS: این زبان فرانت اند خصوصیات مختلفی مانند فونت، اندازه، رنگ و …  را سازماندهی می کند و طراحان با این زبان می توانند صفحات زیبایی بسازند.
  • JavaScript: برای اضافه کردن ویژگی و عملکردهای پویا به صفحات وب از جاوااسکریپ استفاده می شود.
  • PHP: پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی بک اند بوده و به جهت توسعه و پردازش داده های وب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Ruby: این زبان نیز سمت بک اند بوده و برای توسعه ی سیستم های مدیریت محتوا با فریم ورک هایی مثل Ruby on Rails استفاده می شود.
  • Python: زبانی سمت بک اند که با فریم ورک هایی مثل Flask و Django و به منظور سازماندهی و توسعه ی بانک های اطلاعاتی استفاده می شود.
  • فراموش نکنید که  HTML، CSS و JavaScript زبان های سمت فرانت اند و PHP، Ruby  و Python  نیز زبان های بک اند هستند.

 

سوالات متداول درباره ی زبان های برنامه نویسی

❓❓در ادامه به سوالات رایجی که شاید در خصوص زبان برنامه نویسی باهاش مواجه شده باشی پاسخ دادم، پس بخش آخر این مقاله رو از دست نده.

❔ بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

جاوا، php، سی شارپ، جاوا اسکریپ و پایتون بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت های فروشگاهی هستند.

❔ بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن کدام است؟

برای طراحی اپلیکیشن های اندرویدی باید به سراغ زبان های جاوا، Kotlin، Python، C++ و Rust بروید.

❔ زبان های HTML و CSS زبان های برنامه نویسی هستند؟

اچ تی ام ال و سی اس اس در واقع به جهت ساختار و استایل صفحات وب بکار می آیند و استانداردهای زبان برنامه نویسی را ندارند.

❔ بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع چیست؟

اگه تازه میخوای برنامه نویسی رو شروع کنی لازمه بدونی C  و C++ بهترین زبان های برنامه نویسی واسه ی شروع هستند.

و اما سخن آخر…

از اینکه تا آخر این مقاله با من همراه شدی ازت ممنونم و امیدوارم الان متوجه شده باشی که کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت بهتر است؟ اگه دوست داری مقاله های آموزشی بیش تری مطالعه کنی همین الان بزن روی لینک پی جی مگ چون میتونی کلی مقاله ی آموزشی و کاربردی پیدا کنی…