نکات مهم در طراحی سایت با وردپرس

نکات مهم در طراحی سایت با وردپرس

ما در این مقاله از پی جی وب تصمیم داریم به معرفی نکات مهم در طراحی سایت با وردپرس بپردازیم، پس اگر به تازگی سایتی با وردپرس طراحی کرده یا تصمیم دارید به ساخت سایت با وردپرس بپردازید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دیزاین سایت چیست؟

امروزه طراحی سایت یا وب دیزاین با کمک CMS یا سیستم مدیریت محتوا وردپرس طرفداران زیادی پیدا کرده و افراد بسیاری تمایل به ساخت سایت با وردپرس دارند. اگر می خواهید با دیزاین سایت وردپرسی بیش تر آشنا شوید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ی “طراحی سایت” را مطالعه کنید.

موارد مورد نیاز برای طراحی سایت

از جمله فاکتورها و مواردی که باید در طراحی سایت در اختیار داشته باشید در ذیل آورده ایم:

  • Host (هاست): در واقع هاست به معنای میزبانی است و به بخشی از سرور اطلاق می شود. بطور کلی شما باید تمامی محتوای سایت شامل متن، تصاویر، صدا و ویدیو را در هاست بارگزاری و در اختیار کاربران قرار دهید. لازم است برای راه اندازی سایت یک هاست مناسب داشته باشید.

توجه داشته باشید که پیدا کردن ارائه دهنده ی هاستینگ برای وردپرس بسیار اهمیت دارد و هاستینگ باید سرعت لود بالایی داشته و با کمترین داون، سایت شما را در بستر اینترنت به کاربران نمایش دهد.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

  •  Domain (دامنه):دامین همان نام یا آدرس منحصر به فرد سایت شما بوده که با وارد کردن آن می توانید به سایت خود وارد شوید. در واقع یکی از نکات مهم قبل از طراحی سایت انتخاب دامنه و اسم سایت می باشد.
  • CMS (سیستم مدیریت محتوا): محبوب ترین و بهترین نرم افزار طراحی سایت یا سیستم مدیریت محتوا بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP عبارت است از:
بیش تر بخوانید  آموزش تولید محتوای سئو شده
1.    وردپرس (WORDPRESS)

2.    جوملا (JOOMLA)

3.    دروپال (DRUPAL)

4.    اکسپرشن انجین (EXPRESSIONENGINE)

5.    تکست پترن (TEXTPATTERN)

انواع سیستم مدیریت محتوا

اقدامات لازم برای طراحی سایت

در ادامه به نکات مهم در مورد طراحی سایت پرداخته ایم:

  • انتخاب قالب وردپرس

وجود قالب رایگان وردپرس یکی از مهمترین مزیت های طراحی سایت وردپرسی است و از جمله نکات مهم در طراحی سایت با وردپرس انتخاب قالب دلخواه می باشد، یکی از نکات مهم در طراحی قالب سایت این است که وردپرس اپن سورس بوده و شما می توانید در صورت آشنایی با زبان برنامه نویسی در بخش های مورد نظر خود تغییراتی را ایجاد کنید. انواع قالب وردپرسی شامل فروشگاهی، خبری، شرکتی، آموزشی و… می باشد.

  • نصب افزونه وردپرس

شما برای اینکه امکانات بیش تری در سایت خود ایجاد کنید می توانید از افزونه یا پلاگین استفاده نمایید. بعنوان مثال نصب افزونه Contact Form به شما در داشتن یک فرم قدرتمند در سایت وردپرسی کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید که به جهت کسب رتبه در نتایج جستجو گوگل و بهبود سئو سایت حتما افزونه های سئو مانند Yoast را نصب کنید.

  • تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک شدن

همانطور که می دانید وردپرس امنیت بالایی دارد. شما با راه اندازی ورد پرس نباید هیچ گونه نگرانی بابت امنیت سایت خود داشته باشید البته لازم است بدانید وجود افزونه های مختلف در مخزن وردپرس می تواند به شما در بالا بردن امنیت سایت وردپرس کمک کند.

لازم به ذکر است شما می توانید مقالات آموزشی بیش تر را در صفحه ی پی جی مگ مطالعه نمایید.

سخن آخر…

ضمن تشکر از همراهی شما تا انتهای این مقاله، امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد؛ می توانید برای ارتباط با مجموعه ی پی جی وب به لینک تماس با ما مراجعه کنید.